Wie we zijn

Raad van bestuur

Een gedreven team met een duidelijke visie, gebouwd op vertrouwen, 
expertise en passie voor wat we doen.

Stefanie Pieraets

Gedelegeerd Bestuurder

Ann Tielemans

Marketing Director

Alain De Buf

Business Intelligence & Development Director

Dirk Schollaert

Supply Chain Director

Anne-Sophie Gernay

Pharmaceutical & Medical Affairs Director

Rémy Chibel

Sales Director

Jonas Verhoeven

Finance Director

Stefan De Ridder

Human Resources Director

Werken bij Arega?

Toe aan een nieuwe uitdaging in ons bedrijf?

Wie we zijn

Raad van toezicht

Arega werd in 2019 opgericht door Teun Grooters, Chris Olyslager en Mark Thomson en startte op basis van uitgebreide ervaring in klinische ontwikkeling en commercialisering in EU-markten haar activiteiten. Het aanbieden van betaalbare zorg voor iedereen was het belangrijkste speerpunt voor deze start met als slogan: ‘iedereen telt’.

Teun Grooters

Voorzitter, Oprichter

Mark Thomson

Oprichter

An Van den Acker

Secretaris

Ideeën voor een gezonde geneesmiddelenmarkt

1

Stop de race to the bottom

Opgelegde prijsdalingen en oneerlijke taksen leiden tot ongezonde prijsdruk die de generische geneesmiddelen hard treffen. Dit leidt tot minder generische geneesmiddelen op de markt. Hoe meer aanbieders, hoe kleiner het risico op geneesmiddelentekorten.

2

Stop de monopolies

Ongezonde prijsdruk door opgelegde prijsdalingen, boetes en taksen treffen generische geneesmiddelen buiten proportie. Dit leidt tot minder generische geneesmiddelen op de markt en minder aanbieders leidt onvermijdelijk naar meer tekorten en ... hogere prijzen.

3

Stimuleer het voorschrijven van generische geneesmiddelen

Generische geneesmiddelen zorgen voor concurrentie (lees: een groter aanbod) en zetten een besparingsmechanisme voor de overheid en/of patiënt in gang. Quota voor voorschrijven op stofnaam, een incentive voor het voorschrijven van generische geneesmiddelen, een gunstiger terugbetalingsregime voor deze generische geneesmiddelen … een kleine greep uit wat er kan worden gedaan vanuit de overheid om de bevoorradingszekerheid te versterken.

4

Verlaag de drempel naar het voorschrift op stofnaam

Er is een gemakkelijke maatregel die de overheid kan treffen om een gezonde marktsituatie te stimuleren. Zo denken we aan voorschrijfsoftware waarbij een voorschrift op stofnaam verplicht de eerste optie is die de arts te zien krijgt. Niet langer een voorschrijfsoftware met alfabetische rangschikking van de specialiteiten.

5

Waardeer de apotheker in zijn rol  

Versterk de apotheker in zijn rol van eerstelijns zorgverlener, door voorschriften op stofnaam aan te moedigen. De apotheker is best geplaatst om met betrekking tot medicatie de juiste beslissing te nemen voor de patiënt in kwestie.  Dit betekent minder tijdverlies voor arts, apotheker én patiënt.

ESG

In een wereld in verandering is het de laatste jaren alleen maar duidelijker geworden dat zowel privé als professioneel iedereen een bijdrage moet leveren richting duurzaamheid. Zowel op milieu-, maatschappelijk als bestuurlijk vlak. Daar handelen we binnen Arega bewust naar. De ESG-criteria: Environment (milieu), Social (sociaal), Governance (bestuur) worden meegenomen in alle beslissingen die Arega neemt.

We staan  altijd open voor initiatieven waarin we een positieve impact kunnen hebben. Heb je een voorstel? Laat het ons gerust weten via info@arega.com

Milieu

Elektrische voertuigen dragen steeds meer bij tot een beter milieu. Arega opteert er dan ook voor om het huidige bedrijfswagenpark maximaal om te zetten van de klassieke verbrandingsmotor naar een milieuvriendelijke elektrische motor. Momenteel is 67% van de vloot geëlektrificeerd. Ambitie is om einde 2025 op 90% te zitten.

Sociaal

Onderdeel van Arega’s missie is investeren in en oplossingen vinden om het comfort en het welzijn van mensen te vergroten, want voor ons telt iedereen. We zijn dan ook geregeld trotse sponsor van humanitair en sociaal gerichte organisaties. Want voor ons telt iedereen.

Goed bestuur

We zorgen ervoor dat iedereen in de organisatie passende en transparante besluitvormingsprocessen volgt én dat de belangen van alle betrokken partijen worden beschermd en behartigd.  Belangrijke aandachtspunten hierbij zijn: transparantie, traceerbaarheid en samenwerking over de verschillende afdelingen heen.  

We investeren continu in opleiding en ontwikkeling van onze medewerkers en een gezonde bedrijfscultuur waarin verantwoordelijkheid centraal staat.  

Hebt u een vraag, een klacht of een melding van bijwerking?

Contacteer ons en wij stellen alles in het werk om u zo spoedig mogelijk verder te helpen.